Den Serverbrowser von Kalle auf jeden Fall noch dazu, und die ganzen Patches
Beiträge von Luke
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Jap, is echt erste Sahne!
Funktioniert ohne Probleme bei mir auf:
Windows 7 Professional
6GB RAM
Kabeldeutschland 30 MBit/sPS: Du wolltest doch nen paar Pics der Maps haben
[expander=Coruscant] [Blockierte Grafik: http://i1295.photobucket.com/albums/b629/MasterLuke_Modding/Coruscant_01_zps7a32b25c.png] [/expander]
[expander=Dagobah] [Blockierte Grafik: http://i1295.photobucket.com/albums/b629/MasterLuke_Modding/Dagobah_01_zpse1b2dca3.png] [/expander]
[expander=Naboo] [Blockierte Grafik: http://i1295.photobucket.com/albums/b629/MasterLuke_Modding/Naboo_01_zps9664b9be.png] [/expander]
Ich mach gerne noch mehr wenn du welche brauchst -
Selbes gilt für mich
Hab ne 30k oder sowas glaub ich
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Ok als erstes will ich natürlich mal kurz werbung für meine eigene On-Off-WIP Map machen, Caron Prime: Liberation Action .
Aber jetzt mal ernsthaft, was noch dabei sein MUSS:
- Geonosis: Landing At Point Rain von Darth_Spiderpig
- Battlefront Extreme 2.2
- Dark Times II: Rising Sun von Maveritchell
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Ich hab sie noch, hab die Patchdatei vor nem Jahr oder so wie ich
Battlefront II mal wieder neu installiert hab mal behalten, da ich damit
gerechnet hab das sowas wie jetzt mal passiert wird.
(Ich kann die datei nich direkt hier dranhängen, da sagt mir die Seite immer die Datei wäre zu groß. Deshalb Mediafire)Link: http://www.mediafire.com/downl…5chz/BFIIUpdateInt1_1.exe
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Hab den Thread eben gesehn, da wollte ich doch mal kurz die wohl beste Map (ever, ever, ever
) für Battlefront II hier rein haun:
RAS Prosecutor: Hangars
Mehrere Folgen, hab bloß grad net mehr Zeit
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Jo danke
Ich lad demnächst noch mal nen paar "frische" Pics hoch
EDIT: Mir fällt ein ich hätte da noch mal was zu erwähnen was den allgemeinen Look und die Grafik bei der Map betrifft:
Und zwar benutze ich jetzt einen Mod namens "ENBBattlefront 2" von Boris Vorontsov der eigentlich für GTA: San Andreas gedacht war, in einer Battlefront 2 kompatiblen Version von /<nighT ¬ 972. (Falls welche von euch hier hin und wieder im Forum die Threads durchlesen, werdet ihr wahrscheinlich gesehn haben das es in diesem Thread hier schonmal um den Mod ging
)
Der Mod fügt unter anderem Motion Blur hinzu und ermöglicht einige Farbkorrekturen usw. die den Look von Battlefront 2 ein bisschen aufwerten. (Näheres dazu weiter unten im ReadMe des Mods, da findet ihr auch den Downloadlink)
Jedenfalls versuche ich jetzt die Map so mit dem Mod aufeinander abzustimmen, dass sie so gut wie möglich aussieht, ihren düsteren Look behält aber gleichzeitig auch noch gut spielbar ist und man z. B. keine größeren Probleme mit der Sicht hat und die Beleuchtung besser hervorkommt.
Also, jetzt mal kurz zu Readme des Mods:
[expander]Done by /<nighT ¬ 972 thanks to Boris Vorontsov
........................................................All the files must be in your "...\Star Wars Battlefront II\GameData\ " folder.
/!\ IMPORTANT : *May be uncompatible with some GPU. It was also tested on :
GeForce 6100, 6150, 6200, 6600, 6800, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950, 8400, 8500, 8600, 8800, 9500, 9600, 9800;
Radeon 9500, 9550, 9600, 9700, 9800, 300, 600, 700, 800, 850, 1300, 1600, 1800, 1900, 1950, 2400, 2600, 2900, 3850, 3870.*You must launch the game from BattlefrontII.exe and NOT from the launcher.
*There sould be a green message at the top left corner of the screen when you launch the game : that means that the mod works.NOTES : *It's recommanded that you download the last drivers for your GPU.
*The mod is aimed to increase visual quality of the game, you may lose MANY FPS depending on what you set.
*Base game Brightness should be set at 58 for optimal visuals
*Base game Contrast should be set at 65 for optimal visuals
*The main menu may glitch because of motion blur. You can disable all added visual options by hittin 'shift+F12'. It will automatically be on in-game. You can also do that anytime you want (and also see difference between original)
.........................................................
SETTING DESCRIPTION:
Code- [PROXY]
- EnableProxyLibrary=(0,1) load 3rd party library by the mod at game start. Helps to solve problem with multiple d3d9.dll files.
- InitProxyFunctions=(0,1) connect to functions of 3rd party library.
- ProxyLibrary=(filename) file name of 3rd party library.
- [GLOBAL]
- UseEffect=(0,1) activate mod at start. In some situations HUD or startup movies may be corrupted visually because of this parameter enabled.
- AlternativeDepth=(0,1) increase performance of some effects, but not all videocards can use this mode at full precision, if you see large lines on the objects, disable this parameter.
- AllowAntialias=(0,1) enables antialiasing setting from game to be used in the mod effects. (antialiasing, multisampling, fsaa, in other words).
- BugFixMode=(0..5) every value fixes it's own unsopported feature or bug in driver or hardware. For drivers 169.xx and 171.xx do not set this parameter to 1. Values from 0 to 5 actually HDR texture formats: 0 (R32G32F)-high quality and middle performance, 1 (R32F)-high quality and fast, 2 (A32R32G32B32F)-high quality and very slow, 3 (R16F)-low quality and fastest, 4 (R16G16F)-low quality and fast, 5 (A16R16G16B16F)-low quality and middle performance.
- SkipShaderOptimization=(0,1) disables optimization when compiling shader, may help to elliminate bugs.
- [EFFECT]
- EnableBloom=(0,1) enables bloom effect (bright areas blurred) with time dependent adaptation. Works only if mod activated already (by key combination).
- EnableOcclusion=(0,1) enables ambient occlusions (ssao) and some other effects (mod version dependent). // SET TO 0 OR BLACK SCREEN.
- EnableReflection=(0,1) reflection of vehicles. // GLITCH POSSIBLE (let me know)
- EnableMotionBlur=(0,1) blurring image in fast motion of camera. Temporary disabled.
- EnableWater=(0,1) enable water effects // SET TO 1 TO ENABLE MOTION BLUR !
- EnableShadow=(0,1) enable shadow effects // DOESN'T WORK FOR ME (no shadow + FPS drop ; please let me know)
- [INPUT]
- KeyUseEffect=(1..255) decimal key number for mod activation/deactivation.
- KeyBloom=(1..255) decimal key number for bloom activation/deactivation.
- KeyOcclusion=(1..255) decimal key number for ssao activation/deactivation.
- KeyReflection=(1..255) decimal key number for reflection activation/deactivation.
- KeyCombination=(1..255) decimal number of additional key for combining this key with others (SHIFT by default).
- KeyShadow=(1..255) decimal key number for shadow activation/deactivation.
- KeyWater=(1..255) decimal key number for water activation/deactivation.
- [REFLECTION]
- ReflectionPower=(0..100) level of cars reflection.
- ChromePower=(0..100) level of steel parts reflection. Temporary disabled.
- UseCurrentFrameReflection=(0,1) when 1 use for reflection image of current frame screen, otherwise use previous frame image.
- ReflectionQuality=(0..2) quality, 0 means maximal quality and slowest speed.
- ReflectionSourceSpecular=(0..100) percent of using "specular" material color as reflection factor. Some car parts may be reflective with this setting.
- ReflectionSourceTFactor=(0..100) percent of using "texture factor" as game environment map mix level. Some car parts may not be reflective with this parameter and on the contrary.
- UseAdditiveReflection=(0,1) reflections added to screen car colors, 0 means more softly reflection.
- ReflectionDepthBias=(0..1000) offset of reflection geometry relative to car and camera viewpoint. For some videocards may be useful to remove flickering and hiding of reflections.
- UseLowResReflection=(0,1) use small and blurred texture as reflection, looks like matte reflection.
- [BLOOM]
- BloomPowerDay=(0..100) power of bloom at day time, dependent from screen brightness.
- BloomFadeTime=(0..100000) time of bloom adaptation to screen brightness change, in milliseconds.
- BloomConstantDay=(0..100) power of bloom at day time, independent from adaptation time between screen brightness change.
- BloomQuality=(0..2) bloom effect quality, 0 means maximal quality.
- BloomScreenLevelDay=(0..100) level of screen brightness in percents, that determined as day time.
- BloomCurveDay=(-10..10) gamma correction of bloom at day time. negative values increases halftone brightness (smoggy look), positive values decrease halftones brightness (contrast, intensive image).
- BloomPowerNight=(0..100) power of bloom at night time, dependent from screen brightness.
- BloomConstantNight=(0..100) power of bloom at night time, independent from adaptation time between screen brightness change.
- BloomCurveNight=(-10..10) gamma correction of bloom at night time. negative values increases halftone brightness (smoggy look), positive values decrease halftones brightness (contrast, intensive image).
- BloomScreenLevelNight=(0..100) level of screen brightness in percents, that determined as night time.
- BloomAdaptationScreenLevel=(0..100) level of screen brightness in percents, over which bloom deactivating. It's desirable that this parameter will be greater than BloomScreenLevelDay.
- BloomAdaptationMultiplier=(0..100) percent of day time bloom brightness, that will be used when screen brightness will be greater than BloomAdaptationScreenLevel. Value 100 disable adaptation
- BloomAllowOversaturation=(0,1) if 0, bloom softly applied to screen and bright areas not become too oversaturated.
- [SSAO]
- UseFilter=(0,1) enable noise filtering, produced by ambient occlusion effect.
- OcclusionQuality=(0..2) quality of ssao, 0 means maximal quality and slow performance. In current version this is disabled, using lowest quality level.
- FilterQuality=(0..2) quality of ssao noise filtering, 0 is maximal quality and slowest performance.
- [COLORCORRECTION]
- DarkeningAmountDay=(-100..100) how much to dark or to bright dark screen areas at day time. Negative values makes brighter, positive darker.
- ScreenLevelDay=(0..100) level of screen brightness in percents, that determined as day time.
- ScreenLevelNight=(0..100) level of screen brightness in percents, that determined as night time.
- DarkeningAmountNight=(-100..100) how much to dark or to bright dark screen areas at night time. Negative values makes brighter, positive darker. Positive values recommended for more natural nights.
- GammaCurveDay=(-10..10) gamma correction of bloom at day time. negative values increases halftone brightness (pale image), positive values decrease halftones brightness (contrast, intensive image).
- GammaCurveNight=(-10..10) gamma correction of bloom at night time. negative values increases halftone brightness (pale image), positive values decrease halftones brightness (contrast, intensive image).
- [PLUGIN]
- WeatherMod=(0,1) activates color correction for Weather Mod installed, choosed by it's author. Temporary disabled.
- [WATER]
- UseWaterDeep=(0,1) use smooth transition between different deep levels.
- WaterDeepness=(0..1000) factor of water semitransparencity at difference deep levels.
- WaterQuality=(0..2) quality of water effects, 0 means maximal quality.
- [SHADOW]
- ShadowFadeStart=(0..1000) distance, at which shadow starts to be less intensive.
- ShadowFadeEnd=(0..1000) distance at which shadow dissapear completely.
- ShadowAmountDay=(0..100) percent of shadows intencity in the day.
- ShadowAmountNight=(0..100) percent of shadows intencity in the night.
- ShadowScreenLevelDay=(0..100) level of screen brightness in percents, that determined as day time.
- ShadowScreenLevelNight=(0..100) level of screen brightness in percents, that determined as night time.
- ShadowQuality=(0..2) quality of shadows, 0 is maximal and slowest.
- [ENGINE]
- ForceAnisotropicFiltering=(0,1) force to use anisotropic filtering for most game textures.
- MaxAnisotropy=(1..16) maximal level of anisotropy filtering, greater values makes more sharp textures at low angles.
- ForceDisplayRefreshRate=(0,1) force to use user defined reflresh rate.
- DisplayRefreshRateHz=(60..240) custom monitor reflresh rate. Warning, incorrect use of this parameter may corrupt you display! (or what you are using)
Key numbers (virtual key codes) available in key_codes.txt or key_codes.htm. In current version of the mod these lists of key codes are hex values, but mod works with decimal, i can't describe now how to convert them, may be later i'll do something.PROBLEMS SOLVING:
Q: Mod installed, but i don't see any difference.
A: After game start mod is not activated, turn it on by hotkeys (by default SHIFT F12).
Q: When activating the mod, image makes black (objects near the camera).
A: Your videocard not support antialiasing of HDR textures, disable antialiasing in the game and in display driver control panel. Also try to set AllowAntialias=0, BugFixMode=1 or 5, AlternativeDepth=0, if not helps, disable ambient occlusions EnableOcclusion=0.
Q: Computer not responding when mod activated.
A: Perhaps video drivers too old or too new, for example forceware 169.xx and higher (171.xx last tested) working incorrectly woth some HDR textures, use older drivers (162.xx, 163.xx). Also try to change BugFixMode and disable ambient occlusions EnableOcclusion=0.
Q: Car reflections sometimes hiding and flickering.
A: For some videocards you need to set ReflectionDepthBias value to something about 100, depending from hardware. This problem was found on Radeon 2xxx.
Q: From far distance interier and wheels becomes overlapped visible through car.
A: Value of ReflectionDepthBias is too high or it's not required for your videocard.
Q: I have integrated onboard videochip and mod not works.
A: Perhaps video memory size is too small for display resolution you are playing, decrease it or in bios setting increase video memory size (typically values from 16 to 128 Mb).
Q: At high resolutions and antialiasing not works.
A: Not enough video memory.[/expander]
Ich werde im späteren Download der Map den (meines Erachtens bestmöglich für die Map) konfigurierten Mod mitliefern, dann müsst ihr euch nich alles aus verschiedenen Ecken zusammensuchen.
Wer den Mod so trotzdem mal ausprobieren will:
DL-LINK für "ENB Battlefront 2": MediafireUnd übrigends, danke an Streich3r für den Hinweis auf den Mod
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Nen Best-Of Bereich mit den besten Mods/Maps, Links und Beschreibungen/Bildern dazu in die Battelfront 2 Abteilung hier wäre doch cool
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Achso, sags doch gleich
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Jede Gitarre mit 22 Bünden umfasst in der Regel fast 4 Oktaven (vom tiefsten bis zum höchsten Ton). Auf Drop D gestimmt sinds dann genau 4 Oktaven...
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BC Rich? Was bist du für ein Freak?! °joke°
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Klingt herrlich bescheuert? Du hast unseren Namen noch nicht gehört...
Noch mal nur so nebenbei:
[expander]Ich spiel Les Paul, PRS is aber auch geil
Hab bis jetzt erst 2mal eine gespielt (Thomann), spieln sich echt super. Vor allem um des Tremolosystem beneide ich die schon
[/expander]
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Thumbs up!
Nich schlecht, ich würde aber das Tempo ein wenig anziehen um den "Druck nach vorne" zu erhöhen. Muss aber jede Gruppe für sich selbst wissen wie sie sich das vorstellt - Wir (spiele auch in der Band
- Ebenfalls (meistens) Rhythmusgitarre, aber auch mal Lead oder Bass) ham uns für sowas z.B. bei Schrei Nach Liebe oder Master Of Puppets entschieden
(Wir spieln mehr so in Richtung Punk Rock, Hard Rock und (Thrash) Metal)
(Außerdem heißt ihr doch "Wild Students" wenn ich das richtig gesehn hab, da braucht ihr ja nich brav bleiben)
Deshalb würde ich natürlich sagen ein wenig härter spielen und den den Gain aufdrehn
Klingt aber gut
Nur so nebenbei:
[expander]Les Paul oder Stratocaster?(Ja, das musste sein
)[/expander]
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Der Motion Blur is vllt. nich ganz ausgereift, aber der Wasser Shader (geile sch****) schaut echt cool aus...
...Wow
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Wenn du Bock hast kannest ja irgendwas machen, ich kann des ja vor Mapstart reinprogrammieren
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die ini welche im mod enthalten ist. sie steuert eine inizierte ddl datei,welche man auch ingame aktivieren bzw deaktivieren kann.
Davon is im ReadMe aber gar nich die Rede?!
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Kannst mir ja nen Teaser rendern, so viel der Battlefront-Teaser von der E3
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Es gab mal/gibt nen Mod namens "Battlefront 2013 " mit dem nen paar Modder an den Shader und so herumgeschraubt haben. Es gibt allerdings nur 1 Alpha-Video und eine Hand voll Bilder bis jetzt und man hat seit ungefähr einem Jahr nichts mehr von ihm gehört...
Vielleicht erscheint ja tatsächlich mal nen Update für das ganze und es gibt ne erste Veröffentlichung, halte ich aber eher für unwahrscheinlich... * - Schade, hatte irgendwie potenzial...*
[expander]Und um mal kurz StrikeUnleashed aus der Shoutbox zu zitieren
Zitat von ShoutboxStrikeUnleashed: ich weiß aber man darf ja hoffen
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Genau
[expander]Wir könnten jetzt noch sämtliche andere Feiertage und sonstwas durchgehn....
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